Організатори:

  • кафедра правового забезпечення господарської діяльності ХНУМГ ім. О. М. Бекетова;
  • Центр доуніверситетської освіти і кар’єри ХНУМГ ім. О. М. Бекетова;
  • Департамент освіти Харківської міської ради;
  • Головне управляння Національної поліції Харківської області;
  • Харківська міська батьківська рада.

Мета:

  • запровадження Інституту освітнього омбудсмена у загальноосвітніх навчальних закладах з метою покращення умов навчання та розвитку дітей, а також організації ефективного захисту їх освітніх прав і свобод.

 

Завдання:

  • формування професійних компетенцій шкільного омбудсмена;
  • сприяння реалізації Конвенції ООН про права дитини в частині освітніх прав у навчальному закладі;
  • сприяння виконанню законодавства України та локальних нормативно-правових актів навчального закладу, принципів і норм міжнародного права, що стосуються прав і обов’язків учасників навчального процесу;
  • підвищення правової культури;
  • підвищення рівня обізнаності дітей  щодо їхніх освітніх прав та обов’язків;
  • розширення уявлення учнів про свої громадянські права і обов’язки;
  • сприяння формуванню толерантного відношення між учнями, вчителями та батьками;
  • формування в учнів уміння жити разом, поважаючи одне одного у багатоманітному шкільному просторі, знати, розуміти та реалізовувати свої права та брати активну участь у прийнятті рішень, котрі стосуються усіх учасників освітнього процесу;
  • формування первинних навичок правозахисної діяльності.
  • розуміння та розкриття потенціалу шкільного омбудсмена на шляху впровадження культури прав людини в школі;
  • допомога шкільному омбудсмену у:

ü   здійсненні моніторингу стану дотримання освітніх прав дітей у навчальному закладі;

ü   вирішенні питань, що стосуються захисту освітніх прав дітей, а також у сприянні змінам у ставленні педагогів та батьків учнів навчальних закладів до освітніх прав дітей у освітньому процесі;

ü   виявленні фактів порушення та організації звернення до компетентних органів за захистом порушених освітніх прав дитини;

ü    вирішенні конфліктів мирними засобами; 

ü    проходженні через процес змін в умовах реформування системи освіти.

Учасники:

  • педагогічні працівники та учні загальноосвітніх навчальних закладів;
  • методисти районних управлінь освіти м. Харкова;
  • методисти науково-методичного педагогічного центру Департаменту освіти Харківської міської ради;
  • члени правових учнівських комісій;
  • лідери учнівського самоврядування закладів освіти;
  • В. М. Бабаєв, ректор ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, професор;
  • кафедра мовної підготовки, педагогіки та психології; 
  • кафедра управління проектами в міському господарстві і будівництві;
  • члени конкурсної комісії у складі представників кафедри правового забезпечення господарської діяльності ХНУМГ ім. О. М. Бекетова (к. ю. н., доц. І. І. Килимник, к. ю. н, доц. А. В. Домбровська, к. ю. н, доц. А. М. Бровдій) та Центру доуніверситетської освіти і кар’єри (Т. В. Малиніна, І. О. Герасименко);
  • Т. В. Бєльська, доцент кафедри менеджменту і публічного адміністрування, доктор наук з державного управління;
  • С. Г. Красноперов, представник уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Східних областях;
  • Н. В. Фірсова, заступник голови Батьківської міської ради;
  • керівники та юні учасники Народного дитячо-юнацького шоу-театру оригінального жанру «Діти майбутнього»;
  • Г. В. Курінна (доцент, канд. мистецтвознавства, керівник Школи драматургії та сценарної майстерності);
  • дитячі шкільні правові театри;
  • патрульна поліція.
  • Харківське телебачення;
  • видавництво «Ранок»;
  • «Освітній простір «Гравітація».

Результати:

  • Проект реалізується в 84-х загальноосвітніх навчальних закладах м. Харкова.
  • У проекті взяли участь 115 школярів з 9 районів міста.
  • Було розроблено нормативну базу для впровадження інституту шкільного омбудсмена —«Положення про обрання шкільного омбудсмена» і «Положення про порядок діяльності шкільного омбудсмена».
  • Завідувачка кафедри правового забезпечення господарської діяльності, к.ю.н., доц., І. І. Килимник, к.ю.н., доц. кафедри правового забезпечення господарської діяльності А. М. Бровдій, к.ю.н., доц. кафедри правового забезпечення господарської діяльності Домбровська А. В. надали учням теоретичних знань і практичних навичок на лекціях і майстер-класах з права і вирішення конфліктних ситуацій.
  • Завідувачка кафедри мовної підготовки, педагогіки та психології, д-р пед. наук, проф. О. О. Резван навчила школярів професійному поводженню з жертвами та агресорами в ситуаціях булінгу.
  • К. е. н., доц. кафедри управління проектами в міському господарстві і будівництві І. М. Кадикова поділилась зі шкільними омбудсменами секретами написання конкурентоспроможних проектів.
  • Фахівець ЦДОіК І. О. Герасименко провела для школярів серію тренінгів з критичного мислення, познайомивши омбудсменів із різновидами когнітивних спотворень і методами протидії маніпуляціям.
  • Школярі – учасники Народного шоу-театру поліції «Діти майбутнього» провели майстер-клас «Форум-театр —інтерактивний засіб опрацювання проблем у шкільному середовищі».
  • Г. В. Курінна (доцент, канд. мистецтвознавства, керівник Школи драматургії та сценарної майстерності (м. Харків)) провела практикум з мистецтва створення сценарію для правового форум-театру.
  • Актори дитячих правових театрів продемонстрували театралізовані постановки фрагментів літературних творів з наступним коментуванням фахівців кафедри правового забезпечення господарської діяльності та представників патрульної поліції.
  • Представники патрульної поліції Є. В. Ведмедеря (старший інспектор з особливих доручень відділу зв’язків з громадськістю управління патрульної поліції в Харківській області, старший лейтенант поліції) і Д. А. Гасанова (інспектор відділу зв’язків з громадськістю управління патрульної поліції в Харківській області, старший лейтенант поліції) провели інтерактивну лекцію «Булінг: правові аспекти».
  • Школярами було розроблено проекти і представлено їх на конкурс «Я – омбудсмен» (47 проектів, 59 авторів).
  • Фінальний захист для 10 переможців попереднього туру було проведено у новий, незвичний спосіб —у форматі дебатів. Спонсорами переможців стали: видавництво «Ранок», освітній простір «Гравітація».
  • Було проведено конкурс логотипів «Я – омбудсмен».

Було проведено методичну раду з метою підбиття підсумків та розробки стратегії подальшого розвитку за участі методистів управлінь освіти всіх районів міста, університетських кураторів освітньої платформи «Шкільний омбудсмен», представників Департаменту освіти Харківської міської ради, Національної поліції, Харківської міської батьківської ради і представника уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у східних областях С. Г. Красноперова

                                       .13 0215 05

Університет в соцмережах

Kname  facebook 5 xxl  instagram  

 

vtour

 

abitur

підготовчі курси 4

 

підготовчі курси 2